تورس در لیست نکونام تیلور و همسرش به تهران می‌آیند کامنت ویژه اوسمار برای شهاب زاهدی + عکس آتیلا حجازی، سرپرست جدید استقلال کیست؟ ویدیو خلاصه بازی النصر و الوحده عربستان| آتش بازی رونالدو و یاران نتیجه و ویدیو خلاصه بازی اینترمیلان و ساسولو| اولین شکست قهرمان! حرف اوسمار در پرسپولیس خریدار ندارد بیرانوند همچنان احتیاط می کند طالقانی: کشتی خراسان باید اصلاح و ترمیم شود نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی آرسنال و بورنموث در لیگ انگلیس | توپچی‌ها منتظر لغزش سیتی بازیکنان استقلال راضی از جدایی خطیر| بازگشت آرامش به قلب استقلال؟ جریمه سنگین کمیته انضباطی برای هوادار خاطی سپاهان پخش زنده بازی رئال مادرید و کادیز در لالیگا (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تیرحامیان مدیران امتحان پس داده استقلال به سنگ خورد حجازی: ۵ فینال پیش روی استقلال باقی مانده دستور وزیر ورزش به فدراسیون فوتبال برای بررسی توهین به بانوان در ورزشگاه‌ها مالک باشگاه نساجی برای شکست پرسپولیس پاداش ویژه تعیین کرد نساجی، حریف مورد علاقه پرسپولیس! سردار را نه رم می‌خواهد نه لورکوزن | مقصد بعدی آزمون کجاست؟
سرخط خبرها

پایان دور رفت یک‌چهارم نهایی لیگ‌برتر فوتسال بانوان با شگفتی‌ها

  • کد خبر: ۱۰۱۰۷۴
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
پایان دور رفت یک‌چهارم نهایی لیگ‌برتر فوتسال بانوان با شگفتی‌ها
مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ‌برتر فوتسال بانوان با شگفتی آغاز شد و نتایجی رقم خورد که شاید انتظار نمی‌رفت.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ‌برتر فوتسال بانوان با شگفتی آغاز شد و نتایجی رقم خورد که شاید انتظار نمی‌رفت. در دور رفت این مسابقات چهار دیدار هم‌زمان برگزار شد تا هشت تیم بعد از چند هفته تعطیلی دوباره راهی زمین مسابقه شوند. این هشت تیم برتر که سوپرلیگ فصل بعد را هم تشکیل خواهند داد، این شانس را دارند که جام قهرمانی ۱۴۰۰ را بالای سر ببرند. اما براساس رده‌بندی که در پایان مرحله گروهی رقم خورده بود، تعدادی از تیم‌ها شانس بیشتری داشتند.

پالایش نفت آبادان، بوتاپارس ایرانیان، فرهان ملارد و پویندگان فجر شیراز از گروه یک و تیم‌های پیکان تهران، نصر فردیس، ملی‌حفاری اهواز و مس رفسنجان چهار تیم اول گروه دو بودند که به یک‌چهارم صعود کردند. در بین این تیم‌ها پالایش نفت آبادان در دوازده بازی‌اش حتی یک‌بار هم طعم شکست را نچشید و تنها تیم بدون باخت لیگ بود که با ۵۹ گل نیز بیشترین گل زده را در جدول داشت. مس و پویندگان هم در بین این هشت تیم کمترین میزان گل زده را داشتند.

خط‌ونشان قهرمان قدیمی

بزرگ‌ترین شگفتی این مرحله اولین شکست پالایش نفت آبادان در فصل ۱۴۰۰ آن‌هم برابر مس رفسنجان بود. نفت صدرنشین در رفسنجان به‌مصاف مس چهارم جدولی رفت. در واقع این دیدار دوئل دو قهرمان در دو فصل گذشته بود؛ مس رفسنجان دو سال پیش قهرمان لیگ شد، سال گذشته نیز نفت آبادان موفق به کسب جام طلایی‌رنگ شد. اما در این بازی شاگردان عاطفه رضایی ۲بر ۰ حریفشان را شکست دادند و نشان دادند قهرمان قدیمی هنوز شخصیت قهرمانی دارد.

مهسا کمالی، بازیکن گل‌زن و چارچوب‌شناس مس رفسنجان، بازهم ارزش‌هایش را به نمایش گذاشت و با دو گل زمینه‌ساز اولین شکست فصل پالایش نفت آبادان شد. با باخت آبادانی‌ها در رفسنجان، حالا هیچ تیمی در لیگ وجود ندارد که طعم باخت را در این فصل نچشیده باشد. پیروزی مس بر پالایش نفت آبادان، تبلور باور نارنجی‌پوشان برای شکست تیمی قدرتمند بود. آن‌ها ذهنیت پیروزی را از هفته‌ها پیش در خودشان تقویت کرده بودند و این، اعاده‌حیثیت برای مس بود.

با وجود این، هنوز نه مس رفسنجان کار را تمام کرده و نه پالایش نفت آبادان با لیگ وداع کرده است، زیرا دو تیم یک‌بار دیگر و این‌بار در آبادان باید یکدیگر را ملاقات کنند و آن مسابقه، نبرد مرگ و زندگی برای دو تیم است. دور برگشت این مرحله جمعه ۲۰اسفند برگزار می‌شود تا تکلیف تیم‌های راه‌یافته به نیمه‌نهایی مشخص شود.

آسان‌ترین بازی پلی‌آف با ۸ گل

در آسان‌ترین مسابقه پلی‌آف، پیکان در شیراز پویندگان فجر را شکست داد. در این بازی، تلاش تیم با رهبری نجمه برزگر برای متوقف‌کردن پیکان موفق نبود و این دیدار را پیکان با برتری قاطع ۸بر ۰ به‌سود خودش خاتمه داد. تیم شیرازی تیم چهارم گروه‌یک بود و پیکان صدرنشین پرقدرت گروه‌یک. برتری فنی پیکان بر پویندگان پیش از این بازی هم پیش‌بینی می‌شد و پویندگان به‌عنوان کم‌شانس‌ترین تیم این مرحله به پلی‌آف قدم گذاشت.

سحر زمانی همراه با نسیمه غلامی هرکدام دو گل به‌ثمر رساندند. فرشته خسروی، یاسمن پاکجو، فاطمه رحمتی و سپیده زرین‌راد دیگر گل‌زنان تیم فوتسال بانوان پیکان بودند. پیکان در این بازی در هر نیمه چهار گل به‌ثمر رساند و در زمین حریف کار را یکسره کرد. با این اوصاف، باید دید پویندگان اصلا برای بازی برگشت به تهران سفر می‌کنند یا خیر. حضور در این مرحله برای پویندگان پیروزی محسوب می‌شود.

پیروزی نصر مقابل تیم پرحاشیه

یکی‌دیگر از دیدار‌های دشوار این مرحله، تقابل نصر فردیس تیم دوم گروه‌دو، با فرهان ملارد تیم سوم گروه‌یک بود. درنهایت در ملارد، تیم فرهان این شهر مغلوب نصر فردیس البرز شد. در این بازی تیم تحت رهبری فاطمه شریف توانست رقیبش را با حساب ۳بر ۱ شکست دهد و گامی بلند برای حضور در میان چهار تیم نیمه‌نهایی بردارد. البته فرزانه توسلی، دروازه‌بان ملی‌پوش نصری‌ها، در نیمه نخست به‌دلیل مصدومیت زمین را ترک کرد.

تیم شریف باید در بازی برگشت در زمین خودش از این نتیجه دفاع کند تا یک گام به فینال نزدیک‌تر شود. مهتاب بنایی، نسترن مقیمی و سارا شیربیگی در این بازی توانستند گل‌زنی کنند. فرهان ملارد همان تیمی است که پرونده حضور غیرقانونی آن در لیگ‌برتر مطرح شده بود و بدون حضور در لیگ دسته‌اول وارد لیگ‌برتر شده است. این تیم روز جمعه نیز به‌نحو سؤال‌برانگیزی با نام هیئت فوتبال ملارد وارد میدان شد.

شکست دور از انتظار در اهواز

یکی‌دیگر از اتفاقات پیش‌بینی‌نشدنی نیز در اهواز رقم خورد. در سالن نفت اهواز، تیم ملی‌حفاری اهواز به‌عنوان تیم سوم جدول گروه‌دو، برابر بوتاپارس ایرانیان تیم دوم گروه‌یک، به میدان رفت. در این بازی شاگردان فروزان سلیمانی شانس بیشتری برای برتری بر حریف داشتند، اما در عین ناباوری در خانه ۲بر ۱ بازنده شدند و این نتیجه‌ای دور از انتظار بود. فاطمه پاپی، بازیکن ملی‌پوش حفاری، دروازه بوتاپارس را گشود، اما گل‌هایی از الهام عسگری و نسرین قمی سبب شد برنده این بازی نماینده فوتسال البرز باشد. البته این پیروزی برای بوتاپارس شکننده است. این تیم باید درحالی هفته آینده در کرج از حفاری پذیرایی کند که حفاری برای دفاع از آخرین شانس بقایش در مسابقات به میدان خواهد رفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->